Használd ki bloggod erejét, hogy a szalon vállalkozásodat következő szintre emelje!
Minden szépségipari vállalkozás tulajdonosa azt szeretné, ha vállalkozása látható lenne. És a közösségi média erejével ez könnyebbé vált, mint valaha.
Igen, „csak írj egy blogot” – mondják.
Persze, gondolkoztál már rajta… És Te is tanúja voltál már annak, milyen gyorsan terjed a hír a közösségi médiában. Elképzelted, hogy ez a fajta mélyreható befolyás milyen hatással lehet a szalon vállalkozásodra… aztán visszatértél a valóságba, és rájöttél, MIÉRT nem tetted ezt soha.
Nincs időd. Túl sok munka. Fogalmad sincs, hogyan írj szalonodról blogot. Vagy egész egyszerűen nem tudsz írni.
Mindezek teljesen jogos indok.
Blogot írni nagyon félelmetes dolog tud lenni – de nem kell, hogy az legyen. Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy még TE is képes lehetsz elkészíteni ezt a hatékony hirdetési eszközt?
Az induláshoz pedig csak a legfontosabb tippekre és trükkökre van szükséged, és már jó úton haladsz a saját remekmű megírása felé.
Olvasd tovább, hogy megtudd, miért kell minden szalonnak blogot írnia, mire van szüksége a blogírás megkezdéséhez, fantasztikus szalon blogbejegyzés-ötleteket, amelyeket ügyfeleid imádni fognak, hogyan hirdess meg szalon blogbejegyzésedet, hogy felkeltsd a legtöbb figyelmet, és hogyan vonzd meg a Google-t (és mindenki mást), hogy észre vegyék szalonodat.
Miért kellene MINDEN szalonnak blogolnia?

Egy szalonblog vezetése a közösségi média marketingstratégiái mellett hatékony módja szalon vállalkozásod hirdetésének. Amikor blogolsz, egy világos célt szeretnél szem előtt tartani. Mi a célod?
A legtöbb sikeres szalontulajdonos arra akarja használni tudását, hogy inspirálja vásárlóit. Ha ezt szem előtt tartja, amikor ír, az ihlet természetesen áramlani fog.
Még mindig nem sikerült meggyőzni?
Íme 3 ok, amiért érdemes elkezdened blogot írni:
- A blogírás erősíti szalonmárkádat azáltal, hogy felfigyel rád a Google: Gondolj bele. Hová mennek az emberek, amikor szalonokat keresnek? Google. Képzeld el, hogy az összes ember választ keres szépségével kapcsolatos kérdéseire, és a Te szalonod pedig megjelenik a Google keresőjének első oldalán. Ne hagyd ki ezt az organikus forgalmat.
- Ettől úgy néz ki, mint egy szakértő a szépségápolási résében: OK, igen – valószínűleg szakértő VAGY, különben nem vennél részt a kereskedelemben. Akkor miért nem mutatod meg, amit tudsz? A bölcsesség megosztása iránti elkötelezettséged bizalmat teremt az új ügyfelekben.
- Több ismétlődő foglalás generálása: Növeli esélyét az új ügyfelek elérésére, és ismételt foglalásokat kapsz a jelenlegiektől, mivel céged aktívnak, frissnek és lendületesnek tűnik.
3 dolog, amire szükséged van a szalon blogírás megkezdéséhez
Köröm-, fodrász- és szépségszalonok büszke tulajdonosai és vezetői – figyelj!
A blogírás egyszerű, kreatív módja annak, hogy a szalon vállalkozásodat új és potenciális ügyfelekkel kapcsold össze.
Keményen dolgoztál, hogy eljuss oda, ahol most vagy, légy büszke erre, és mutasd meg képességeidet és tehetségedet a blogodban.
Készen állsz az első blogbejegyzés elindítására? A kezdéshez szükséged lesz néhány dologra:
1. Webhely, blogoldal és közösségi csatornák
Ahogy elolvasod ezt a cikket, már megtanulod, HOGYAN írj blogot. Most szükséged lesz egy weboldalra. Ha nem állsz készen arra, hogy kifizesd a nehezen megkeresett pénzt egy fizetős domainre, rengeteg ingyenes webhely áll rendelkezésre, amelyek segíthetnek webhelyed felépítésében.
Nézze meg a Wixet , a Squarespace -t vagy a Weebly -t.
Miután elindítottad a webhelyedet (egyszerűbb, mint gondolnád), iktass be egy blogoldalt. A webhely-készítőnek rendelkeznie kell egy blogírással foglalkozó személyre.
Közösségi csatornák. Nélkülük a blogod sehova sem megy. Ha még nem tetted meg, hozz létre Facebook- és Instagram-fiókot szalon vállalkozásod számára.
Ezek a népszerű közösségi csatornák elengedhetetlenek blogbejegyzéseid népszerűsítéséhez.
2. Tartalmi ötletek
Ezután néhány tartalmi ötletre lesz szükséged, hogy szalonodat ragyogóvá tedd. Legyen szó termékértékelésekről, ötletekről vagy véleményekről, haj-, köröm- vagy szépségápolási kezelésekről, stílusról, színről vagy a legfrissebb divattrendekről, mindenképpen vedd figyelembe a személyiséget.
Ha a csapatodról beszélsz, vedd figyelembe a személyiségüket is, amikor róluk beszélsz. Azt szeretnéd, ha az olvasóid hozzád jönnének. Legyél barátságos, vidám és földhözragadt. Az olvasók táplálják a pozitív hangulatot, és ez bizalmat kelt szalonodban.
A tartalmi ötletekkel később részletesebben foglalkozunk, de íme néhány a kezdéshez:
- Bármi, ami felkapott a haj-, köröm- vagy szépségiparban (stílus, szín, termékek)
- Mutasd be szalon csapatodat, mond el olvasóidnak, mitől csillognak
- A kérdezz-felelek cikkek nagyszerű módja annak, hogy megragadd a közönség figyelmét
3. Elkötelezettség
A blogírás izgalmas, de ugyanakkor sok munka is lehet. Készülj fel arra, hogy minden blogra legalább 1-3 órát szánj. Kezd motiváltan, tiszta fejjel, és dolgozz zavartalanul.
Elfoglalt vagy, értjük. Nem biztos, hogy reális, ha 1-2 óránál többet szánsz rá. De ez egy kezdet. Gyakorold ezt rendszeresen. Néhány hónap elteltével nagyszerű olvasnivalók lesznek követőid számára. Minél többet írsz, annál könnyebb lesz!
Tippek a fantasztikus szalonblogbejegyzés megírásához

A blogbejegyzés írásának legrosszabb része az, amikor az emberek elkezdenek olvasni, és olyan gyorsan elhagyják az oldalt, ahogy csak lehet. Íme néhány módja annak, hogy nagyszerű szalonblogbejegyzést írhass, ami miatt nem akarnak kilépni az oldaladról:
Válaszd ki a megfelelő témákat
Ez nagyon fontos. Nem akarod ugye untatni az olvasót, és nem akarod úgy hangoztatni, mintha csak eladni, eladni, eladni szeretnél.
A legtöbb olvasó arra vár, hogy lássa, mi előnye származik belőle. Szóval, tudasd velük! Hogyan teheti őket boldogabbá szalonod, jobban fog kinézni és még jól is érzi magát, tájékoztasd őket a trendekről.
Válaszokat akarnak, és neked meg is vannak. Légy magabiztos, ne beképzelt – van különbség.
A megértés messzire vezet. A terhes anyukák aggódnak a striák miatt. Könnyítsd meg elméjüket azzal, hogy megoldást kínálsz nekik.
Használd ki az ünnepeket és a különleges napokat egész évben – díszítéseket esküvőkre vagy szilveszteri partikra, lágy pasztell színeket húsvétra vagy anyák napjára.
Az ünnepnapok nagyszerű alkalmakat kínálnak arra, hogy emlékeztesd őket, mennyire hálás vagy nekik, ügyfeleidnek. Emlékeztesd őket, milyen különlegesek. Hálás vagy.
Megcélozhat bizonyos korcsoportokat is. Az emberek mindig keresik a módját, hogy fiatalabbnak tűnjenek és úgy is érezzék magukat.
Tedd könnyen olvashatóvá
Észreveszed, milyen egyszerű olvasni ezt a blogot?
Valószínűleg nem.
A legtöbb ember csak akkor veszi észre, ha az oldal tele van fülledt mondatokkal és túlságosan hosszú bekezdésekkel, amelyek olvasása örökké tart. És ez általában akkor van, amikor még csak egy bekezdéssel végeztek, és készen állnak az oldal elhagyására.
Így írhatsz figyelemfelkeltő szalonblogbejegyzést ideális ügyfeleidnek:
- A szöveg felosztásához használj pontokat
- Címsorok és alcímek legyenek
- Legyenek rövid mondatok
- A bekezdések hossza legfeljebb néhány sor legyen
- Írás közben emlékezz a célközönségedre
- Ha rövidebb blogot írsz (kevesebb mint 500 szó), győződj meg róla, hogy erős tartalommal rendelkezik, amely gyorsan a lényegre tér
Tartalmazzon vizuális elemet
Lehet, hogy nem ez az első dolog, amire gondolsz, amikor blogot írsz, de az emberek szeretnek képeket látni. A legjobb, ha lehetőség szerint saját fotókat használsz.
És nem csak rólad készült fényképekre gondolunk. A személyzetről, szalonodról, termékeidről, stílusaidról és munkádról készült fényképekről van szó!
Van videód? Használd azokat is! Az emberek szeretik látni, hogy TE mire vagy képes. Ha azt a bizonyos képet keresed a blogodhoz, és nincs sajátod, akkor erre is vannak oldalak!
Nézze meg az Unsplasht , a Pixabayt vagy a Stockvaultot néhány remek ingyenes lehetőségért.
Tekintsd át a közzététel előtt
Befejezted az írást, és készen állsz az élő publikálásra. Várj! Még ne nyomd meg a közzétételt!
- Olvasd el még egyszer a teljes blogot hangosan, az elejétől a végéig
- Ezután kezd alulról, és olvasd el felfelé
- Futtass nyelvtani és helyesírás-ellenőrzést, hogy elkerül a hanyag hibákat
- Hagyd, hogy egy barátod vagy kollégád elolvassa a blogodat, hogy megtudd, mit gondol
Kövesd ezeket az egyszerű lépéseket a közzététel előtt, így biztosan nem hagysz semmit.
A felülről lefelé történő olvasás segít a nyelvtani hibák felderítésében, az alulról felfelé történő olvasás pedig a helyesírási hibák megtalálásában.
Ha ezek a hibák a blogodban szerepelnek, az negatívan hathat a szalon vállalkozásodra. Ne feledd, hogy a célod a tudás, a bizalom és a tisztelet kimutatása.
Oszd meg közösségi oldalain

Ideje megosztani remekművedet!
Ha szalonblogodat reklámozod az Instagramon, HASZNÁLJ FOTÓKAT, hogy megragadja célközönséged figyelmét.
Az embereket nem érdekli a szöveg olvasása. Használj gyönyörű, szemet gyönyörködtető képeket. Ezeknek fotóknak kell lenniük rólad, csapatodról, új és hamarosan megjelenő termékekről, frizurákról vagy bármiről, ami közvetlenül kapcsolódik a blogbejegyzésedhez.
Használj feliratot, hogy röviden beszélj a bejegyzésedről, és kérd meg az olvasót, hogy kattintson a linkre az életrajzodban, hogy többet megtudjon rólad.
A Facebook egy kicsit más. A figyelemfelkeltő trend itt a videók közzététele. Hiteles, személyes videók, amelyek egy gyors történetet mesélnek el. Tedd félre a kamera félénkségét, és készíts egy rövid videót (kevesebb, mint 1 perc tökéletes), amelyben elmondod a közönségnek, hogy miről szól a blog, és miért érdemes elolvasniuk.
Lásd el videódat cselekvésre ösztönzéssel (CTA), amelyben felszólítod őket, hogy kattintson a linkre a teljes blogbejegyzés elolvasásához.
Van egy másik lehetőség is minden érdeklődő számára: a Facebook-hirdetés.
Nincs időd tanulni?
A Professional Beauty ötvözi a technológia iránti őrült megszállottságot mély szépségápolási szakértelemell.
Blog téma, amiből a szalon ügyfeleid nem tudnak betelni
A szalon blogolás szórakoztató és inspiráló. De kihívást jelenthet kreatív témákat találni, amelyekről írni lehetne. Szóval, mit szeretnének hallani az olvasók?
Mindannyian olvastunk már olyasmit egy magazinban, ami felkeltette a figyelmünket, miközben sorban álltunk a szupermarketben – íme néhány olyan téma, amelyeknek nem tudnak ellenállni:
Népszerű trendek
Az otthoni barkácsolás nagyon népszerű manapság. Bármi, amit ügyfeleid megtehetnek a körmükért, bőrükért vagy hajukért, siker lesz.
A trendek az évszaktól függően változnak. A blogolási témák végtelenek az esküvői szépség előkészítéséhez.
A népszerű trendekről szóló blogírás tökéletes alkalom a fényképek megosztására. Hajvágások, stílusok és színek, manikűr/pedikűr színek, formák és minták, valamint finom vagy drámai sminkötletek előtt és után.
Ügyfélkérdések
Te egy olyan vállalkozásban dolgozol, ahol az ügyfelek sok kérdést tesznek fel. Biztosak vagyunk benne, hogy vannak, akiket már több százszor megkérdeztek.
Tedd fel ezeket a népszerű kérdéseket egy GYIK blogba! Ha az ügyfeleid kérdeznek, sokan mások is kérdeznek. Készítsd elő a válaszokat, amikor kopogtatnak.
Használd ügyfeleidet inspirációként. Tedd fel a szakértelmeddel kapcsolatos kérdéseket:
- Cukrozás vs gyantázás – mi a különbség?
- Van valami mód ennek a bosszantó szem alatti duzzanatnak a csökkentésére?
- Bármi, ami „hogyan kell”, mindig népszerű olvasmány
Ha megosztod blogod GYIK oldalként, akkor az olvasóid megnyugvást éreznekl, mert tudják, hogy mások is feltették ugyanazokat a kérdéseket, mint ők.
Termékértékelések
Tájékoztasd ügyfeleidet a szalonodban elérhető legújabb termékekről/kezelésekről. Legyen ez társalgó hangzású.
Ha a termékismertetőt párosítod a szalonban használt termékről készült videóval, sokat segíthet! Mutasd, ne mondd. Ügyfeleid abban bíznak, hogy csak a legjobb tanácsot adják nekik.
Különleges események és helyi történetek
A különleges események tökéletes lehetőséget kínálnak vállalkozásod hálózatba hozására. Bármikor, amikor részt veszel egy különleges eseményen, írj róla blogot. Tartalmazzon minden érdekeset:
- A tanulságokat, amelyeket megtanultál
- Mi inspirált
- A régi dolgok új módjai
Mutasd meg közösséged iránti elkötelezettségedet, és maradj naprakész az üzlet minden területén, ha részt veszel a közösségi eseményeken, és megosztod az információkat. Oszd meg helyi történeteit, és ne felejts el fényképeket és videókat mellékelni!
Mutasd be csapatodat
Itt a lehetőség, hogy megmutasd olvasóidnak, mitől fantasztikus a szalon vállalkozásod – a Te csapatod!
Ezzel nemcsak az alkalmazottjaid érzik jól magukat, hanem megmutatod a világnak, hogy törődsz a munkatársaiddal és a vállalkozásoddal, büszke vagy arra, hogy megoszthatod ezt.
Tedd szórakoztatóvá, és a munkatársak írjanak a többi munkatársról. Beszéljen erősségeikről, díjaikról, bizonyítványaikról, családi és tanórán kívüli tevékenységeikről.
Az emberek szeretnek jó hangulatú történeteket olvasni. Ja, és ne felejts el megemlíteni néhány vicceset sem.
Ha a munkatársak a munkán kívül összejöveteleit tartanak, használd ki ezeket a csapatépítő lehetőségeket.
Beauty Hack
Mindenki szereti a minőségi szépségápolást.
Tedd címedet olyan ellenállhatatlanná, hogy felkeltse az olvasó érdeklődését. Ez arra csábítja őket, hogy kattintsanak a továbbiakért. Minden alkalommal, amikor valaki rákattint az olvasásra, az nagyobb forgalmat hoz webhelyedre, és a Google imádja ezt!
Íme néhány fülbemászó cím:
- Szeretnéd megosztani EZT a szépségtrükköt a barátaiddal
- Ezzel az egyszerű trükkel a felére csökkentheted a reggeli bőrápolási rutin idejét
- Hallottál már a legújabb őszi hajtrendről?
Ügyelj arra, hogy a jelenlegi és az új ügyfelek számára érdekes információk olvashatók, amikor további részletekért kattintanak a blogodra, különben kattintáscsali lesz – ez senkinek nem tetszik.
Néhány profi tipp a szalon blogbejegyzéseinek optimalizálásához
Amikor optimalizálásról beszélünk, valójában az az, hogy hogyan tegyük blogbejegyzéseit kereső barátabbá.
Használd a következő tippeket, hogy kihasználd a blogírás minden előnyét:
Optimalizáld bejegyzéseidet a SEO számára

A blogok megírásának egyik legnagyobb oka az, hogy vállalkozásod megjelenjen a Google-on.
Amikor az emberek tudni szeretnének valamit, általában a Google-hoz fordulnak. Villanyszerelő Google. Fodrász Google. BEAUTY Google.
Ha a professzionális Google bármit is megjelenít a keresési eredmények között, akkor azt szeretnéd, hogy Te vállalkozásod ott legyen, elöl, vagy jó pozícióban.
Ez forgalmat generál a webhelyedre. Számos dolgot tehetsz a Google-rangsorolás javítása érdekében.
Keresőoptimalizálást (SEO). Kövesse az alábbi bevált gyakorlatokat:
- Használjon belső hivatkozásokat webhelyed más oldalaira
- Végezz kulcsszókutatást, és használd ezeket a szavakat vagy kifejezéseket a blogjaidban
- Használj földrajzi kulcsszavakat
- A kulcsszavakat természetesen használd, különben a tekintélyes Google piros zászlót fog lengetni.
CTA (Cselekvésre ösztönzés)
Szalonod blogbejegyzéseinek végén MONDD EL olvasódnak, mit szeretnél, hogy tegyenek. Ezt hívják cselekvésre ösztönzésnek (CTA):
- Adj meg egy linket az ütemezési oldalra
- Adj az olvasónak egy kupont vagy kedvezményt, ha feliratkozik az email-re
- Ösztönözd az embereket, hogy kommentálják blogbejegyzéseidet
Bárki, aki reagál valamelyik CTA-d kapcsán, egy lépéssel közelebb kerül ahhoz, hogy ügyfélré váljon. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy növeld az eredményt.
Reklámozd bejegyzéseidet szájról szájra és közösségi médián keresztül
A blogod nem ér semmit online marketing nélkül. És a szóbeszéd erősebb, mint gondolnád!
Bármikor, amikor valakivel a szolgáltatásaidról csevegsz, hivatkozzon rá a szalon blogbejegyzéseidre. Ez teljesen ingyenes, és messzire eljuthat. Minden alkalommal, amikor megosztod bölcsességeidet valakivel a bejegyzéseid révén, megteremted a bizalom és a szakértelem alapját szalonodnak.
Van néhány dolog, amit megtehetsz annak érdekében, hogy a közösségi média marketingstratégiái révén növeld annak esélyét, hogy szépségipari vállalkozásod látható legyen:
- Készíts tervet a célközönség számára
- Hirdess a megfelelő platformokon
- Optimalizáld profiljaidat
- Készíts lenyűgöző, ellenállhatatlan tartalmat
- Gyakran posztolj
A marketingstratégia kéz a kézben jár a tartalomstratégiával. Azt szeretnéd, ha tartalmad a megfelelő közönség elé kerülne, a megfelelő időben. Mindig.
A Professional Beauty ezt megvalósítja. Ez az, amit mi csinálunk!
Teljes körű közösségi média menedzsment szolgáltatás vagyunk, amely a szépségiparra specializálódott, így tudjuk, mi számít ügyfeleidnek.
Következetesen blogolj
Törekedj havonta legalább 3 blog közzétételére. Ez szuperül kivitelezhető.
Ha havonta 3 blogot teszel közzé, a blogírás rendszeres marad, anélkül, hogy meg kellene küzdened ezzel a feladattal, hogy lépést tarts. Ha magasabbra célzol, és egymást követő heteken keresztül próbálsz írni, de közben semmit sem teszel, akkor nehezebb lesz előre lépni.
A következetesség a kulcsa a blogírás sikerének.
Készen állsz arra, hogy szalonod blogját a következő szintre emeld?
Bárki, aki megoldást keres szalonja népszerűsítésére, szánjon havonta néhány órát a blogírásra. Komolyan.
Ezután fektessen be a legjobb közösségimédia-marketingbe, hogy megelőzze a versenytársakat.
- Kérkedés joga. Mutasd meg mindenkinek, mennyire vagy szakértő
- Emlékeztesd jelenlegi ügyfeleidet, hogy ideje meglátogatni
- Győzd meg azokat a potenciális ügyfeleket, akik már hallottak rólad, de még nem kötelezték el magukat szolgáltatásaid iránt
További inspirációt keresel? Tekintsd meg blog oldalunkat!
Látod? Valójában nem nagy durranás a blogírás, ha nagy támogatást kapsz. Ha készen állsz arra, hogy a szalonodat a világ elé tárd, keress fel minket.
0 hozzászólás
Trackbacks/Pingbacks